15748411_127083224456054_1823082155_oИзключително съм щастлива да споделя с вас, че бременността на нашето здраво Веге – Бебе протича съвсем нормално, спокойно и Петя се чувства повече от прекрасно. Вече 15 седмица – тя наддава умерено на килограми – вече 4+, чувства се жизнена, енергична и се радва на отличен апетит. След първите няколко седмици на дискомфорт, свързан с началната бременност, днес Петя се храни редовно, питателно и пълноценно. В менюто й ежедневно присъстват свежи плодове и зеленчуци, както и разнородни източници на растителен протеин, бавни въглехидрати и полезни мазнини. 15778554_127083667789343_653109766_oИзключително важно за храненето по време на бременност е бъдещата майка да доставя чрез храната на тялото си и на бъдещето си дете всички жизненоважни макро и микронутриенти, както и достатъчно количество фибри и вода. Вълнувам се да споделя с вас примерното седмично меню на Петя, за да се убедите сами в разнообразието и богатството на нейното хранене, а защо не и да почерпите идеи ако някое от предложенията ви се стори апетитно.
Седмично веган меню
ПОНЕДЕЛНИК
Закуска:
08:00 Вода с лимон
08:30 Шоколадова гранола с бадемово мляко15540175_127083951122648_700583107_o
Междинно хранене:
11:00 Смути от два банана, 5 фурми и вода
Обяд:
14:00 Зелена салата с лимон, зехтин и слънчогледови семки; сандвичи с веган майонеза и маслини
Междинно хранене:
17:00 портокал
Вереря:
20:00 Салата от моркови и зеле; бургер с кюфте от тофу, гъби и картофи

ВТОРНИК
Закуска:
07:00 Чаша вода
09:30 „Дюнер” със сейтан, хумус и зеленчуци15778445_127083734456003_1742110793_o
Междинно хранене:
12:00 Фреш от портокал
Обяд:
13:30 Картофена яхния
Междинно хранене:
16:30 Три мандарини, бразилски орех, макадамия, лешници
Вереря:
20:00 Салата от домати, краставици, целина, магданоз, ленено масло и лайм; ориз с куркума, праз и спанак
СРЯДА
Закуска:
08:30 Фреш от грейпфрут, лимон и портокал
09:30 Найсолед (сладолед от замразени банани) с малини, кокос и ядки
Междинно хранене:
11:00 Две круши15778137_127083807789329_916200861_o
Обяд:
13:00 Яхния от леща с лук и моркови
Междинно хранене:
16:00 Соев йогурт с ванилия, сладки кререки
Вереря:
20:00 Паста с доматен сос, гъби, чушки, подправки и веган кашкавал
ЧЕТВЪРТЪК
Закуска:
07:30 Фреш от портокал
09:00 Найсолед с какао, фурми, бадеми и сушени плодове
Междинно хранене:
11:00 Две препечени филийки с лютеница, маслини и веган бяло сирене
Обяд:
13:00 салата от зеле и моркови, яхния от грах и картофи
Междинно хранене:15776224_127084084455968_837287632_o
16:00 резенчета краставица, морков и целина
Вереря:
20:00 Салата от бейби спанак, айсберг, рукола, печени чушки, балсамов оцет и ленено масло; печени гъби с лук и тофу
ПЕТЪК
Закуска:
08:30 Вода с грейпфрут
09:00 Сандвич с маслинена паста, маруля, репички, краставица и домат
Междинно хранене:
11:00 Ябълка, 4 фурми
Обяд:
13:00 Два двойни сандвича с пълнозърнест хляб със слънчоглед, хумус, маслини, авокадо, домат, маруля15748837_127083524456024_405085013_o
Междинно хранене:
15:30 Шоколадова бисквитка; банан
Вереря:
20:00 Салата от домати, чушки, маслини и магданоз; пица с броколи, царевица, маслини, кисели краставички
СЪБОТА
Закуска:
08:00 Вода с лимон
08:30 Смути от два банана, фурми, бадеми, чиа, орехи, малини, кокосово масло и сушени сливи
Междинно хранене:
10:00 Сандвич с гуакамоле, домат, кратавица и маруля
Обяд:
12:30 Лимонада с мента
13:00 Салата от спанак, рукола и къдраво зеле; яхния от зелен боб и нахут
Междинно хранене:
15:30 Печена тиква, соево шоколадово мляко
Вереря:
20:00 Салата от спанак, рукола, червен боб, царевица и маслини; патладжан в доматен сос
НЕДЕЛЯ
Закуска:
08:30 Вода с грейпфрут
09:00 Палачинки с домашно сладко и орехи
Междинно хранене:15748168_127083567789353_1516619119_o
11:30 Фреш от ябълка и морков, домашни сладки с кокос
Обяд:
14:00 Гаспачо, пица с чушки, маслини, гъби, сушени домати и веган кашкавал
Междинно хранене:
16:30 Зеленчукова супа
Вереря:
20:00 Салата от лимец, белени домати, рукола и авокадо; пържени картофи; печени тиквички с подправки
21:00 Фреш от морков

Write a comment